Nowenna - Dzień 9 - Heroiczna śmierć Brata Józefa – pamięć żyjących

Wszechmogący Boże, Ty obdarzyłeś sługę swego Błogosławionego Brata Józefa Zapłatę duchem wiary i doskonałej wierności powołaniu zakonnemu aż do męczeńskiej śmierci, wysłuchaj mojej modlitwy i spraw, abym dzięki Jego wstawiennictwu otrzymał upragnioną łaskę... Przez Chrystusa, Pana naszego. Amen.

Słowo Boże: 

Wy jesteście naszym listem, napisanym w naszych sercach, który znają i czytają wszyscy ludzie. Wiadomo, że jesteście listem Chrystusa dzięki naszemu posługiwaniu. Listem napisanym nie atramentem, lecz duchem Boga żywego, nie na kamiennych tablicach, lecz na tablicach, którymi są serca z ciała. (2 Kor 3, 1-3).

Z relacji ks. infułata Franciszka Mączyńskiego:

Moje spotkanie z bratem Józefem Zapłatą było raczej przypadkowe.(...) Zachodziłem na czwartą izbę, by spotkać się z biskupem Michałem Kozalem. Osobiście nie pamiętam czy z bratem Józefem rozmawiałem. Słyszałem od innych, bliżej mi znanych osób, słowa oceniające jego zachowanie jako prawdziwego zakonnika. Spośród wielu młodych zakonników wyróżniał się spokojem. (...) Słyszałem, że jest przykładnym zakonnikiem, gotowym pomagać zwłaszcza kapłanom starszym wiekiem i potrzebującym pomocy, choćby w pracach fizycznych, dla każdego przykrych, przy głodowym wyżywieniu. Zachowanie spokoju w postępowaniu było u wielu więźniów rzeczywistym heroizmem.

***

Przez cały okres powojenny współwięźniowie, kapłani i zakonnicy, zwracali się do władz zakonnych Zgromadzenia Braci Serca Jezusowego, aby zbierać materiały o życiu i męczeńskiej śmierci brata Józefa Zapłaty. W dniu 13 czerwca 1999 r. wśród 108 Męczenników za wiarę okresu II wojny światowej - Ojciec Święty Jan Paweł II dokonał uroczystej beatyfikacji brata Józefa Zapłaty.

Modlitwa:

Boże, Ojcze miłosierdzia, wysłuchaj modlitw, które zanosimy do Ciebie za przyczyną Twego Sługi bł. Józefa Zapłaty i spraw, abyśmy naśladując jego wiarę, nadzieję i miłość oraz roztropność, byli wierni Twojej nauce i świadczyli o niej naszym życiem. Przez Chrystusa, Pana naszego. Amen.

Źródło: Modlitwy za wstawiennictwem bł. br. Józefa Zapłaty, Wydawnictwo Paulistki, Warszawa 2020.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz